2009. augusztus 18.-án sikerült ezt a túrát megejtenem, ami eredetileg ugyan nem volt betervezve a részemről, de egy, a szállónkon található térkép világosan mutatta az egykori nyomvonalat. Az idő kellemes volt, a nyomvonalra elvileg egy turistaút lett kijelölve, ennek ellenére helyenként méteres csalánban, kétméteres gazban és áthatolhatatlan bozótosokat megkerülve tudtam csak végigmenni. Sötétedés közeledtével sajnos sikerült egy kicsit eltévednem, így egy rövid erdei szakaszról nem sikerült képeket készítenem. Hozzátartozik még, hogy vaddisznókkal is volt szerencsém találkozni, aztán a túra végén az erdőben előttem is kerítés, balra is kerítés, jobbra pedig hegynek fel... megkímélve magam a rengeteg visszagyaloglástól és az újabb vaddisznós találkozásoktól kénytelen voltam a bal oldali kerítésen bemászni. Itt valami faiskola működik elég nagy területen, kutyát szerencsémre nem tartottak éppen...

Ez a kisvasúti vonal Füzérkomlóstól indulva Nyírin, Pálházán, Sátoraljaújhelyen, Sárospatakon keresztül csatlakozott a Nyírvidéki kisvasúthoz Balsa - Tiszapartnál, így közvetlen összeköttetést biztosítva Nyíregyházáig. A Nyíregyháza - Balsa - Tiszapart közötti vonalon kb. másfél hónappal ezelőttig még végig jártak a szerelvények, azóta már csak Herminatanyáig, sőt az újabb döntés értelmében december közepétől a maradék vonalat (Nyíregyháza - Herminatanya) is megszüntetik. 

http://hu.wikipedia.org/wiki/Ny%C3%ADrvid%C3%A9ki_Kisvas%C3%BAt http://hu.wikipedia.org/wiki/Hegyk%C3%B6zi_Kisvas%C3%BAt

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarvasut.blog.hu/api/trackback/id/tr711471270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.