2009. december 12.-én, amikor állam bácsi újabb vasútvonalakat záratott be másnaptól, megtekintettem, milyen állapotban van ez a vonal, mi maradt belőle. Eredetileg utána el akartam menni utazni egy utolsót Vácrátót - Galgamácsa között (szintén bezárt vonal másnaptól), de azért 17 km több száz fényképpel egy kicsit sok időt vesz igénybe...

A pálya végig megvan, járható. Az épületek is állnak, kivéve Világospusztát, de ott nem tudom, volt-e egyáltalán... bocsánat, Tolmácson már nincs meg a mellékhelyiség épülete, de egyébként minden más megvan. Néhány vasúti fényjelző készülék is működik, piros jelzést mutatva.

Rétságig a síneken ugrándozó vadászokat leszámítva nem sok emberrel találkoztam. Az állomás előtt szabadon tartott disznók mászkálnak a sínek közelében, amin egy kicsit meglepődtem, de nem ettek meg. Ugyanitt az útátjáró frissen biztosított közúti fényjelzőkkel, helyiek szerint már a vonalbezárás után telepítették. És a rendőrbácsik és rendőrnénik előszeretettel büntetgetnek, ha túl gyorsan megyünk át az átjárón.

Bánkon kisvasút működött még pár éve, a történetét nem ismerem, de visszamegyek majd vonalbejárásra. Felsőpetényig kb. 5 km hosszon járt a kisvasút.

Mire Romhányba értem, az összes létező visszafelé induló busz elment, a következőre 3 órát kellett volna várni. Biztos jól jártak a helyiek a vasút elvételével... visszaindultam gyalog, a valahanyadik autós fel is vett (tizen belül volt). Aztán Rétságról Vácra induló busz pontosan 3 perccel később ért be Vácra, mint ahogy onnan elmehettem volna Vácrátótra az utolsó mácsai vonathoz... és természetesen egy órát kellett várnom a jól megszerkesztett menetrend miatt. Legközelebb jobban ki kell számolni, mikor mivel akarok menni... 

Ennyi a szöveg a túráról, a képek itt tekinthetők meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarvasut.blog.hu/api/trackback/id/tr161636053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása